ceip ciutat de cremonaCap retallada d’unitats escolars!

Cal estendre la lluita, cal una vaga de tota la comunitat educativa!

1. El Sindicat d’Estudiants es solidaritza plenament amb els pares, mares, i la comunitat escolar al complet, del CP Ciutat de Cremona, d’Alaquàs, i el seu tancament al centre en contra de les retallades d’unitats. El Ciutat de Cremona és el centre més afectat per la retallada en Infantil. A tot el País Valencià, es tracta de 119 aules menys en Infantil i 33 en Primària. En aquest sentit, la comunitat d’aquest col•legi és un exemple i marca el camí: la lluita decidida i amb força.

2. L’eliminació d’unitats en els centres públics és un greu atac (però només l’últim) a l’ensenyament públic, per part de la Generalitat del PP. Mentre lleven aules a la pública, augmenten les aules subvencionades a la concertada! On queden les paraules de Fabra de que tancava RTVV per no tancar centres públics? A més, aquesta retallada té més efectes. Per un costat, es poden perdre fins a 250 llocs de treball docent. Per altra, la gran majoria de les unitats afectades seran de les línies en valencià. És a dir, es dificulta més encara el dret de tots els nens i joves a aprendre l’idioma, just després de l’eliminació d’RTVV (i dels repetidors de Ràdio Catalunya), principal mitjà de comunicació en valencià.

3. Enfront d’aquesta ofensiva (que inclou també la retirada de beques, la prohibició d’usar programes informàtics sense llicència –un gran negoci per a Windows i la resta de monopolis informàtics-, la reducció del nombre d’interins... i per suposat la LOMCE), cal reaccionar de forma generalitzada, bé organitzada, massiva, contundent! Els veïns de Gamonal, la Marxa Blanca... i també els pares, mares i docents del Ciutat de Cremona, marquen el camí. No podem deixar-los sols! Plantejar un boicot a la compra de nous llibres de text no és suficient per a aturar aquesta ofensiva.

4. Proposem l’organització i convocatòria, des de ja, d’una vaga de tota la comunitat educativa, preparada centre a centre a través de assemblees conjuntes de professors, estudiants, mares i pares. Assemblees on decidir les reivindicacions, votar la vaga i triar representants per a assemblees locals o provincials. Els dirigents de la FAPA, d’STEPV, de CCOO i de FETE-UGT han de posar-se, junt al Sindicat d’Estudiants, al front de la lluita, i donar una alternativa concreta per a parar els plans de desmantellament de la pública. El Govern de Fabra està més feble que mai, ara és el moment!

5. Pensem que la millor data per a aquesta vaga és el 27 de març, ja que el 26 i 27 hi ha una convocatòria de vaga a tot l’Estat, per part del Sindicat d’Estudiants, per continuar la lluita contra la LOMCE, i el 27 serà el dia fort, amb manifestacions. Junt als estudiants de tot l’Estat tenim més força, l’enemic és el mateix!

Huelga 27S: 12h todas y todos a las manifestaciones

Sol

Barcelona: Plaça Universitat

Tarragona: Plaça Imperial Tàrraco