La consellera Català no té arguments i és víctima de les seues polítiques

STEPV dóna suport a la vaga estudiantil

STEPV dóna suport a la vaga estudiantil del pròxim dijous 18 de setembre, convocada pel Sindicat d'Estudiants per exigir unes condicions dignes en els centres educatius. A més, el Sindicat també convoca, en el marc de la trobada de plataformes comarcals, les manifestacions dels pròxims 17 i 18 de setembre a diverses localitats del País Valencià (adjuntem cartell).

D'altra banda, sobre les declaracions de la Consellera d'Educació, María José Català, en què acusa l'STEPV de fer electoralisme per animar els centres a suspendre les classes per la calor, el Sindicat vol manifestar el següent:

1.- El Sindicat no fa electoralisme, sinó que compleix amb la seua responsabilitat i obligació de vetllar per la salut i seguretat dels treballadors i treballadores i, de pas, per la de l'alumnat, cosa que hauria de fer també el departament que dirigeix la consellera Català.

2.- STEPV ja va advertir fa un any que no era bona idea avançar el curs al 3 de setembre, no per la calor, fet imprevisible a un any vista, sinó perquè no estava fonamentat pedagògicament i comportaria molts problemes organitzatius, com així ha sigut, al marge de la calor. Ni cas.

3.- STEPV va proposar una solució la setmana passada i era que Conselleria decretara la suspensió de les classes fins que es normalitzaren les temperatures. Ni cas. La conseqüència ha estat el que la premsa va denominar “rebel·lió a les aules” i l'abandonament de milers d'alumnes dels instituts i la convocatòria de manifestacions espontànies el passat dijous 11 de setembre. També la convocatòria d'una vaga d'estudiants el pròxim 18 de setembre acompanyada de manifestacions per la vesprada.

4.- Argumentar que STEPV fa electoralisme és intentar desviar l'atenció de l'opinió pública davant la manca d'arguments. La consellera i el govern valencià estaven en un carreró sense eixida. Si decretaven la suspensió de les classes -que era el més sensat i recomanable- estaven reconeixent que s'havien equivocat en avançar el curs al 3 de setembre. Si mantenien les classes s'exposaven a les crítiques i a la mobilització de la comunitat educativa, com així ha estat. Han preferit no reconéixer un error i tindre el personal mobilitzat.

5.- Celebrem que la consellera afirme que estiga disposada a revisar el calendari escolar del curs que ve, però li hem de recordar que novament ha mentit quan ha afirmat als mitjans que tots els anys es negocia amb els sindicats. Doncs bé, enguany no s'ha negociat el calendari per al present curs i STEPV ha presentat un recurs contenciós quan es va publicar en el DOCV, com ja va anunciar en el seu moment.

Per tant, la consellera d'educació és víctima de les seues pròpies decisions i d'obviar les aportacions i demandes dels sindicats de la mesa de negociació i del conjunt de les organitzacions de la comunitat educativa, que hem rebutjat la proposta d'avançament del curs.

En eixe sentit, el Sindicat insta a la consellera Català a respectar el procés electoral sindical, que no té res a veure amb aquest inici de curs, a atendre les peticions de la comunitat educativa (li aniria molt millor, sens dubte), a reconéixer públicament que s'ha equivocat i que ha gestionat de forma nefasta aquest inici de curs (i no només per la calor) i, finalment, a dimitir com a consellera d'educació.

14 de setembre de 2014

Huelga 27S: 12h todas y todos a las manifestaciones

Sol

Barcelona: Plaça Universitat