Hui 25 d’abril els i les estudiants dels centres educatius de València, Alacant i Castelló hem participat a la Vaga Estudiantil i les concentracions que el Sindicat d’Estudiants hem convocat contra els atacs del govern de PP-VOX a l’ensenyament en valencià, a l’educació pública i a la memòria històrica.

El govern valencià d’ultradreta s’ha proposat acabar amb tots els nostres drets democràtics. La seua ofensiva contra l’ús del valencià a les aules forma part de la seua agenda reaccionària, i del seu discurs masclista, racista i classista que totes i tots coneixem.

Però si pensaven que la joventut ens anàvem a quedar callats ho tenen clar i hui ho hem demostrat als carrers de València, Alacant i Elx.

L’ambient en aquestes protestes ha estat de combat, ràbia i molta determinació. A València, prop de 200 estudiants, hem cantat sense parar a la Plaça de la Reina en defensa de la llengua, de l’escola pública i contra la ultradreta al govern de les Corts. No permetre que ens emmordasse i sotmeta! El suport que hem rebut per part dels iaioflautes i els bombers forestals que també estan en peu de guerra contra el Govern de Carlos Mazón ens han omplert de força. Obreres i estudiants, unides i endavant!

El mateix ha passat a Alacant i Elx, una zona del territori on la l’extrema dreta sempre ha utilitzat demagògicament per escampar el verí de la seua catalanofòbia i on la nostra llengua pràcticament està desapareguda al nostre sistema educatiu. Però això ens fa voler lluitar amb encara més ganes!

Després de les concentracions hem pogut realitzar assemblees molt potents on s’ha vist la realitat que viuen els nostres instituts públics: centres que es cauen a trossos, massificació crònica a les nostres aules, classes sense professors, sense calefacció o ventilació adequada...

Una realitat que, lamentablement, no apareix en els darrers mesos, sinó que ve de molt lluny. Aquest és el resultat de no haver revertit les retallades imposades per 20 anys de Governs del Partit Popular! I ara el nou Executiu del PP i Vox tenen un objectiu clar: acabar d’enterrar la pública perquè la concertada i la privada es facen d’or.

La joventut som en la nostra majoria antifeixista i així ho hem demostrat. La nostra vaga i les concentracions d’hui han estat un crit de solidaritat amb els 6 antifeixistes de Saragossa, amb els joves de Pego i amb els professors de l’IES Joan Fuster de Bellreguard acusats de terrorisme. Hem denunciat també la posada en marxa de la llei de “concòrdia”, una llei que, entre altres coses, donarà absoluta impunitat als neonazis que van atacar a les companyes i companys del col·lectiu La Cosa Nostra de Castelló.

Aquesta vaga estudiantil ha estat molt important i és el tret de sortida de les diferents jornades de lluita que estan per arribar. El Sindicat d’Estudiants ho vam dir: necessitem unir forces i colpejar junts. Doncs això farem el proper dissabte 27 d’abril a la manifestació en defensa de la llengua i el proper 23 de maig en la vaga general de tota la comunitat educativa! Aquest és el camí per tombar els atacs!

És el moment de seguir organitzades i organitzats. La joventut estudiantil hem demostrat que l’únic camí en el que confiem és en la lluita als carrers. El govern del PP i Vox no canviaràn d’opinió, els hi farem retrocedir nosaltres amb la mobilizació!

Hem de fer la nostra lluita el més forta i poderosa possible. Per això, com hui ja han fet centenars d’estudiants, hem de donar un pas al front i construir el Sindicat d’Estudiants a cada institut, facultat i barri, per a seguir coordinant-nos i donar resposta a les necessitats dels nostres ies, organitzar assemblees per fer-nos escoltar i impulsar la propera vaga educativa del 23 de maig juntament amb els nostres professors i professores.

Els feixistes, els masclistes i els capitalistes ens tindran sempre en front i lluitant! Ni a les aules ni als carrers: no passaran!

TOTES A LA VAGA EDUCATIVA DEL 23 DE MAIG!

LA LLENGUA NO ES TOCA, PER UNA EDUCACIÓ 100% PÚBLICA, ENDAVANT!