Hoy, sábado 25 de mayo, el moviment No Esteu Soles se ha vuelto a hacer escuchar en Badalona. El Comitè de Mares contra la Violencia Sexual i Lliures i Combatives, acompañadas por plataformas de mujeres, sindicatos combativos, movimientos sociales y vecinos y vecinas de la ciudad, hemos organizado una concentración dentro del Centro Comercial Màgic para seguir denunciando el abandono institucional hacia las víctimas de las violaciones y exigir un punto morado dentro del establecimiento.

Nuestra acción ha sido totalmente pacífica, desplegando pancartas feministas y cantando consignas con nuestros megáfonos, mientras la compañera Teresa Prados leía el manifiesto para reivindicar medidas urgentes, ya que ha pasado un año y todo continúa igual.

Rápidamente, los guardias de seguridad del Centro Comercial han decidido tratarnos como delincuentes, pisotear nuestra libertad de expresión y protesta, y agredirnos físicamente. Cuatro energúmenos, de la empresa Davos, han atacado violentamente a Borja Latorre, Secretario General del Sindicat d’Estudiants en Catalunya, le han empujado contra un escaparate, le han esposado y retenido ilegalmente. Este compañero, y también otras jóvenes, tienen contusiones importantes. Esta actuación, no sólo es profundamente indignante, sino que es ilegal.

¿Esta es la seguridad en la que tenemos que depositar nuestra confianza si algo nos pasa en el Centro Comercial? Nos podemos imaginar el miedo que sintieron las víctimas de las agresiones cuando pidieron auxilio a estos gorilas de extrema derecha y fueron ignoradas.

No van a callarnos. Si la empresa Davos, la dirección del CC Màgic o el Ajuntament de Badalona se piensan que van a poder silenciar al moviment No Esteu Soles a golpe de porra, lo llevan claro. Hoy lo han dejado claro: en el Màgic se puede violar impunemente, pero no se puede organizar una concentración feminista. Por supuesto, denunciaremos este episodio de violencia contra quienes nos manifestamos pacíficamente judicialmente y públicamente.

Queremos agradecer a todas las personas que hoy habéis vuelto a defender con nosotras una Badalona libre de agresiones machistas. No dejaremos de alzar nuestra voz por las víctimas, contra los fascistas y matones que ocupan nuestros espacios de ocio y este sistema que solo nos ofrece salvajismo.

Nos quieren calladas y sumisas, nos tendrán en las calles luchando.

**

Compartimos el manifiesto que hemos leído esta tarde:

NO ESTEU SOLES

L’abandonament institucional i la violència contra les víctimes, continua!

Fa poc més d’un any el moviment No esteu soles format pel Comité de mares contra la violència sexual a Badalona i l’organització feminista Lliures i Combatives, vam denunciar que els banys del CC Magic de Badalona s’havien convertit en coves d’impunitat pels agressors sexuals de la ciutat.

La nostra denuncia anava més enllà, les violacions grupals son la punta de l’iceberg d’un sistema podrit que només ens pot oferir salvatgisme i sofriment a les famílies treballadores i a les nostres filles i fills. Vam denunciar públicament l’abandonament institucional, la violència cap a les víctimes per part dels mossos d’esquadra i la falta de recursos públics per ajudar-les.

A un any d’aquestes denuncies ens trobem, sense sorpresa per a nosaltres, que les coses continuen igual. L’ajuntament de Badalona, abans presidit pel Rubén Guijarro del PSC i ara pel Xavier García Albiol del PP, no ha pres cap mesura per canviar la situació d’abandonament que recorre els nostres barris. Albiol, el mateix alcalde que diu que la culpa del mal funcionament de l’ajuntament es dels treballadors per “tocar-se els nassos”, aquest senyor no té vergonya!

La neteja de la ciutat a la que es refereix el senyor Albiol no és la que volem, aquesta només és una mostra del racisme que ell promou a la nostra ciutat. El que volem es que deixi d’invertir els diners públics en rentar la seva imatge, que trenqui amb els contractes milionaris que només beneficien als seus amics empresaris i en contractar forces de seguretat privada als edificis públics.

El que volem es que aquests diners públics que dilapida els inverteixi en educació pública i de qualitat en els centres educatius de la ciutat amb una assignatura sexual inclusiva en tots els centres de primària i secundària, inversió en sanitat contractant psicòlogues formades en perspectiva de gènere perquè les víctimes de violacions puguin accedir a una atenció digna que es el que necessiten per intentar recuperar-se de l’horror que suposa haver patit aquesta violència, que inverteixi en recursos socials que facin dels nostres barris espais segurs amb una alternativa d’oci sà per totes i tots i que deixi de blanquejar la imatge del CC Magic com està fent amb les festes de la ciutat, unes festes populars que aquest any a privatitzat.

Les nostres demandes son clares: Prou d’abandonament institucional, prou d’assetjament per part de les forces de seguretat! Volem educació, sanitat i recursos socials públics i de qualitat!

Per tornar a posar sobre la taula les nostres reivindicacions avui hem fet una concentració pacífica a dins del CC Magic perquè sabem que l’únic camí per aconseguir drets, és la lluita als carrers.

Per sorpresa de ningú, al Magic es pot violar impunement però no ens podem reivindicar en defensa de les víctimes. Les i els que avui hem tornat a aixecar la veu per les víctimes exigint un punt lila al CC i que es tornin a escoltar les nostres reivindicacions hem estat desallotjades per la força per part de la Seguretat del Magic i els Mossos d’Esquadra.

25 de maig 2024 a Badalona: Lliures i Combatives - Comitè de mares contra la violència sexual a Badalona