Avui professores i estudiants hem tornat a demostrar el nostre compromís en la defensa d’una escola pública de qualitat, sense retallades i en català, aquest cop en diverses mobilitzacions per tot el territori català. Milers i milers hem tornat a omplir els carrers per a dir a Cambray alt i clar: la comunitat educativa no et volem, has de plegar ja!

A la manifestació de Barcelona, més de 15.000 persones hem recorregut els carrers del centre de la ciutat, des de Plaça Universitat fins a Plaça Sant Jaume. Hem ocupat massivament la Via Laietana al crit de “Cambray dimissió, dimissió, dimissió!”. Davant de la prefectura de policia, hem evidenciat el nostre rebuig a la rebuda que el Conseller Cambray va fer ahir a una mobilització educativa totalment pacífica, desplegant els antidisturbis davant del Departament d’Educació. “Menys policia i més educació”! “Aquest edifici serà una biblioteca”!

Docents i estudiants hem tornat a confraternitzar en la lluita i durant tota la manifestació hem cridat “No són, no són cinc dies de vacances; sí són, sí són deu anys de retallades”, “Ahir, avui i demà, l’escola en català”, “Cap interina al carrer”, “Baixeu les ràtios i les taxes” i “Vaga, vaga, vaga general!”.

Amb la Plaça Sant Jaume plena de gom a gom, les pancartes dels i les docents i les estudiants han confluït amb un crit poderós que mostra la disposició a continuar la lluita: “Professores i estudiants, unides i endavant!”. Assenyalant el Palau de la Generalitat, el Sindicat d’Estudiants ens hem dirigit a la mobilització des de la megafonia central, agraint als nostres professors i professores l’exemple formidable que han dut a terme en aquests sis dies de vaga de docents. Lluitant també ens esteu ensenyant! I, per descomptat, hem mostrat tota la nostra disposició a continuar la batalla fins a aconseguir totes les nostres reivindicacions.

El Conseller Cambray es troba a la corda fluixa. El Govern vol passar aquest mal tràngol en què es troba després d’unes mobilitzacions educatives absolutament històriques, però no té clar com fer-ho. Pere Aragonès valora cessar Cambray o acceptar la seva dimissió amb l’objectiu de calmar els ànims de professores i estudiants, però no es mostra gens convençut perquè sap que seria una victòria del moviment, que no es detindria aquí i reclamaria amb renovada fortalesa posar fi de veritat a les polítiques educatives d’atacs a l’educació pública. A més, l’impuls d’aquest triomf s’estendria als treballadors i treballadores d’altres sectors, començant per la sanitat. Evidentment, el Govern vol evitar un escenari similar d’ascens de la lluita.

És per això que la batalla educativa ha de continuar. El proper dissabte 2 d’abril organitzacions estudiantils, sindicats del professorat, associacions de famílies, l’esquerra combativa i entitats independentistes i de defensa de la llengua hem convocat una manifestació a Barcelona per l’escola pública en català. En aquesta mobilització denunciarem l’acord ERC-Junts-PSC-Comuns per a modificar la llei de política lingüística, que accepta la imposició antidemocràtica del TSJC del 25% de castellà a les escoles. La demagògica postura de Junts desmarcant-se parcialment de l’acord el mateix dia de signar-lo i el recent anunci de la Mesa i la Junta de Portaveus del Parlament que posposa sense data la celebració del Ple en què s’anava a aprovar aquesta modificació, demostra la debilitat del Govern. Cal que la mobilització del dissabte sigui la continuïtat de la lluita educativa d’aquests dies, en defensa d’una educació pública de qualitat i en català. Prou retallades! Ja n’hi ha prou de normalitzar la repressió contra la nostra llengua i plegar-se als designis dels tribunals franquistes! Cambray dimissió!

El moviment per baix del professorat, la força de la lluita estudiantil i les mobilitzacions educatives d’aquest març han sacsejat amb força la pau social que el Govern ha intentat imposar. Tenim força per a aconseguir les nostres reivindicacions! És necessari enfortir i unificar la lluita! És per això que si el Govern aposta per tancar els ulls, esperar que escampi la tempesta i refredar la lluita educativa amb l’objectiu d’aïllar-la i atomitzar-la, els dirigents de tots els sindicats que han convocat aquestes cinc jornades de vaga del professorat, han de posar data ja per a una vaga general del sector públic a Catalunya, en defensa de l’educació pública i contra les retallades, privatitzacions i infrafinançament de tots els serveis públics i contra la precarietat dels seus treballadors i treballadores. Ampliar i estendre la lluita: aquest és el camí per a enfortir-la i aconseguir la victòria!

Dissabte vinent tothom a Plaça Sant Jaume a les 18h!

Avui com ahir la lluita és l’únic camí!

Prou retallades, fora Cambray!